KLP og Oslo kommune åpnet Oslo Kulturnatt 2019

Med hallingdans, tangokurs, foodtrucks, teater og Norges fremste rappe-artister, åpnet eiendomsdirektør i KLP Gunnar Gjørtz og kulturbyråd i Oslo Rinn Mariann Hansen Oslo Kulturnatt 2019 på Schous Kulturbryggeri fredag 13. september.

Gunnar Gjørtz og Rina Mariann Hansen

Administrerende direktør Gunnar Gjørtz i KLP Eiendom og byråden for kultur, idrett og frivillighet i Oslo kommune Rina Mariann Hansen.

Administrerende direktør Gunnar Gjørtz i KLP Eiendom ønsket arrangørene, Popsenteret og Kulturetaten i Oslo kommune lykke til med arrangementet på KLP-eide Schouskvartalet og de hundrevis av arrangementene Oslo Kulturnatt 2019 kunne by på ved over 200 steder i byen.

– Jeg vokste opp med Frank Zappa og Led Zeppelin og har egentlig mest innflytelse fra sånne som dem. Jeg har imidlertid smuglyttet litt på artistene dere får servert her på scenen i kveld og jeg må si jeg er kjempeimponert.

Gjort mulig gjennom sponsormidler fra KLP

Det KLP-sponsede gratisarrangementet inkluderte musikkartister som Tuva Syvertsen og Nils med Skills, Nilsenbanden med Tommy Tee, Don Martin, Fela og Boss Castro med Mae og Lotus, til stor glede for byråden for kultur, idrett og frivillighet i Oslo kommune Rina Mariann Hansen.

– Vi er veldig stolt av kulturpolitikken her i byen. Oslos kulturpolitikk må være for hele byen - for fiffen, for fanten og for de som kanskje egentlig ikke bryr seg om kultur sånn egentlig.

"Kulturens 17. mai"

Oslo Kulturnatt er Norges største endagsfestival med hundrevis av arrangementer og arrangeres av Kulturetaten, Oslo kommune i samarbeid med byens kultur-institusjoner, organisasjoner, kunstnere, artister og næringsliv. Det er en årlig mulighet til å bli kjent med kulturlivet i Oslo - helt gratis. Kulturnatten har blitt en hyllest til og en synliggjøring av Oslos kulturaktører og blir omtalt som "kulturens 17.mai".

Schouskvartalet, en møteplass der folk trives

KLP har et sterkt fokus på miljø, bærekraft og god byutvikling. Kulturbryggeriet på Schous og området rundt er et godt eksempel på dette med et mangfoldig og yrende kulturliv på mange ulike arenaer. I samarbeid med ulike kulturaktører har selskapet lykkes med sin visjon om å skape gode møteplasser der folk trives. Gjennom dette prosjektet, hvor man både bevarer og fornyer, bidrar selskapet til å ivareta og utvikle et sentralt og historisk viktig kvartal i Oslo for fremtiden.

– Vi synes dette er positivt for Oslo by og et løft for Schouskvartalet. Her kan folk stifte nærmere bekjentskap med Kulturbryggeriet og kvartalets historie, helt i tråd med vårt fokus på byutvikling og ivaretakelse av Schous som kulturarena. KLP er stolt av å være med og sponse dette arrangementet, sier Gjørtz.